torsdag, mars 04, 2010

Freestyle.

09:51

Imorse var en sån morgon när jag halvvaken fick syn på mig själv i spegeln, vred på mig i profil och tänkte: "Nämen? Se jag ut så? När hände det?". Det är lika häftigt varje gång.

Igår var den monsteronsdag med fyra danspass. Alla Pop-A:s klasser innehöll armhävningar och situps - jag dog. Igen. Det blir en stillsam helg för att vila ikapp efter en här veckan med jämförelsevis mycket mer fysträning än jag brukar ha. Trots det mår jag inte alls så trött idag som jag gjorde för typ en månad sen. Fina, fina kropp som ställer om för att orka dansa fyra timmar i rad. <3

Mycket freestyle igår. Svårt men nyttigt. Joje var på ovanligt allvarligt humör och förklarade: "Nu ska ni freestyla, jag skiter i om ni bara står och groovar, om ni kör headspin eller vad ni gör, jag vill bara att ni rör er till musiken." På poppingen körde jag min första battle någonsin. Sista hiphopklassen avslutade vi med cypher (cypher är den ring som man bildar när man är ett gäng som dansar. Man turas om att gå in i ringen och dansa. Kan vara både vanligt jam (bara dansa) eller battle.) och även om min energi började ta slut där var det också bra. Kvällens häftigaste var att för bara ett halvår sen fick jag ont i magen varje gång Joje nämnde ordet "freestyle", för att inte tala om att battle:a. Men det börjar släppa. Är det inte fantastiskt!? :D Det börjar äntligen gå in - det handlar inte om steg, det handlar om hur jag vill röra mig till musiken. Det är det freestyle är, min tolkning av musiken.


Idag har jag bestämt är tvätta-städa-handla-tränamedLadyHickups-dag. Hushållsdelen har gnagt på mitt samvete hela veckan, så I figure, lika bra att avsätta en hel dag och få det ordentligt gjort.
... så vad gör jag framför datorn kan man fråga sig då? :P

Inga kommentarer: