måndag, mars 22, 2010

Done with monday.

22:36

Dagen har spenderat med statistikprogram och en hel del förtvivlan. Efter ett litet uppryck i form av lite peppande tankar av typen "Min kunskap om statistik säger inget om min intelligens i övrigt" och ett stycket lunch, lyckades jag förstå ett och annat och till och med få lite vettigt gjort. Jag har även kunnat konstatera att ha en handledare är lite som att precis ha blivit kär. Kollar ideligen mailinkorgen - har hon svarat än, har hon det? och så besviken varje gång det inte finns något nytt mail. Men imorgon så kanske? ;P

Vid 16-tiden var jag kola i huvudet och efter ett snabbt stopp i köket för lite mellis stack jag ner till gymmet och körde ett galet svettigt pass, innan jag knallade hem och mötte upp min fästmö Lady Hickups, fick prata av mig om helgen, fick höra om hennes helg och bjöd på mat. Fick kramar. Efter lite slötid i soffan sopade vi ihop oss själva - jag drog till dansen, hon hem. Svettig isolationklass den också. Mycket matnyttigt, tror jag definitivt kommer känna av det imorgon. Dynamik är svårare än man kan tro.

Nu är jag i föräldrarhemmet - Lillebror fyller år imorgon och vad vore jag för syster om jag inte väckte honom med skrålande vacker sång? :)

Inga kommentarer: