söndag, januari 24, 2010

Världens bästa inflyttningfest.

22:49

Jaha, så gammal är jag att jag blir helt slut av att slarva en kväll.

Gårdagens inflyttningsfest blev en succé. Allt färdigt i tid, ingenting gick fel (det värsta om hände var att någon tappade en öl på köksgolvet och det var ju bara att torka upp), maten var god, hummusen var ljuvlig, gästerna var glada, jag hade en fin klänning, alla fick plats att sitta, mitt improviserade bord höll, maten räckte till alla och Lady Hickups födelsedagstårta med hasselnötter och choklad slog knock-out på allihopa. Vi stupade i säng halv tre efter att ha diskat upp alla glas och vaknade klockan tio, alldeles lagom småtrötta och inte bakfulla.
Halleluja, vilken kväll! :D

Ikväll var det födelsedagsmiddag hemma hos Lady Hickups - jag har ätit bakpotatis, tre fantastiskt goda röror (lax-pepparrot, räkor-dill och kyckling-curry) och för första gången (men definitivt inte sista) ätit tiramisu. Nu är jag så trött att det svider i ögonen, men mycket, mycket nöjd och glad.

Inga kommentarer: