tisdag, januari 26, 2010

Jag är en kick-ass women idag.

15:40

Nu känner jag mig osedvanligt duktig - äntligen har jag fått ihop ämnesfördjupningen någorlunda och skickat in "slutrapporten". Den kommer säkerligen revideras minst ett dussin gånger, men ändå. Nu vill jag inte se den mer på ett tag, jag har andra saker att göra... typ skriva på min magisteruppsats. Komma på ett syfte, först och främst. Skriva CV har jag också tänkt göra. Lite extra inkomst vore inte äckligt. Någon som spontant vill erbjuda mig en anställning? Anyone?

Borde inte huvudet vänja sig vid att sitta vid en dator flera timmar i sträck efter ett tag och sluta upp med att få den där hemska känslan av att ha blivit överkörd av en spårvagn?

Jag längtar till torsdag, då ska mamma, jag och min Extrapappa gå på restaurang, på bio och sen avsluta kvällen hemma i min lägenhet med ostbricka, choklad och mys, bara för att vi vill och för att jag har en egen lägenhet. Gud, vardagslyx, precis vad som behövs i slutet av januari när solen gömmer sig bakom massa moln och det blir kallare istället för varmare. Ikväll är det också vardagslyx - tapas ute med Bus och ett gäng till. Can't wait. :)

Inga kommentarer: