torsdag, januari 28, 2010

Dans non-stop.

11:07

Igår fick jag en försmak om hur mina onsdagar kommer vara en termin framöver. Av sju danspass har fyra stcyken lyckats klämma in sig på onsdagen, så jag börjar med hiphop halv fem, har klass en timme, har hål en timme, sen popping x två timmar och avslutningsvis hiphop i en timme till. Fy satan vad slut jag var igår. Efter halva promenaden hem var fötterna på autopilot och när jag väl kom hem var det inte tal om att hänga upp kläder, äta kvällsmat, duscha och såna där grejer. Nej - jag vände upp och ner på ryggsäcken så att mina svettiga skor inte skulle ligga där hela natten, slängde av mig alla kläder i en hög, stupade i säng och somnade.

Sen att det var galet roligt och att Joje hade Pop-A-s klass (han var bortrest) och vi körde en sååå sjukt tung koreografi, det ska icke förglömmas. Och, till råga på allt har äntligen min överdrivna rädsla för freestyle släppt. Mycket är Jojes förtjänst, han har stöttat, kommit med tips och råd och uppmuntrat i det oändliga. Aldrig någonsin himlat med ögonen eller sagt "Det är väl inte så svårt." Gud vad jag har saknat hiphopen och Joje.

Idag känns det som fredag, men är torsdag. Ikväll ska jag, mamma och Extrapappan (nej, mamma har ingen ny man. Hon är en av mammas väninnor som fick barn året efter mamma och de var rätt tajta där och umgicks en hel del, så hon blev min "extrapappa".) ha tjejkväll och mys - gå på restaurang Danilo, kolla på drama-snyft-film och avsluta med att åka hem till mig för ostbricka med kex, knäckebröd (jag håller på och bakar det nu), tomatmarmelad, päron och choklad. Just because we're worth it. ;)

Inga kommentarer: