fredag, november 27, 2009

november-ledsenhet.

14:16

nej, just nu mår jag fan inte bra.
jag blir hyperstressad av skolan, av att jag är helt förvirrad av ämnesfördjupningen och att allting är en stor himla röra med en massa bra saker som jag har läst som jag vill skriva ner men det kommer bara lite hipp-som-happ och blir oförståeligt när det inte är i sitt sammanhang. inlämning på utkast den 3:e december och jag har knappt börjat. idrottsnutritionen som är galet kul men som jag ska skriva 12-poängstenta på den 11:e december som jag inte förstår hur jag ska kunna få in allting tills dess och så projektarbete ovanpå det. jag försöker avsätta tid och dela upp det, men det ligger och gnager i bakhuvudet, det jag inte gör. sen får jag dåligt samvete när jag inte orkar göra det jag tänkt jag ska göra, men jag klarar inte av att plugga hela tiden. och så det jävla vädret som ingen människa blir glad av och att jag längtar så jag går i bitar efter Falun.

jag försöker att hålla humöret uppe, tro mig, jag försöker. jag har myskvällar med Mikkis, mysfrukost med Bus& Bumby, jag dansar mig till glädje och adrenalin. kramar mamma, pappa och Lillebror, får sms som det står "Hej min ängel!" i, tar extralång varm dusch och använder mitt mango-bodybutter, har på mig mina regnbågsfärgade raggsockar som mormor stickat, pratar julgodis och pepparkaksbak med mamma och ser till att bädda min säng så att mitt vackra överkast syns. och så tror jag på det som Bus skriver: "att man får inte en känsla att försvinna genom att mota den, att försöka kliva ur den, att låtsas må något annat. utan genom att låta den." så jag gråter när det behövs, försöker undvika att göra det ensam, ser till att få tröst istället.
jag försöker.
men just nu går det inte så bra.

Inga kommentarer: