onsdag, november 18, 2009

mamma, pappa, barn.

09:40

10 timmar sömn tycks ha gjort susen mot den mest akuta tröttheten och jag mår bättre idag. morgonpromenad, frukost och disk, jag ska strax komma igång med pluggandet.

jag avskyr känslan av att det blir jag som tar över hushållet när mamma åker iväg ett par dagar, inte pappa. om inte jag handlar eller diskar eller ser till att folk (pappa) vet vad det ska lagas för mat på kvällen (eftersom vi veckoplanerar maten, den finns alltså tillgänglig på en papperslapp i köket) så blir det inte gjort. "Men låt det bara vara då", kan man tycka, jo, men om jag kommer hem nio-halv tio på kvällen och ingen mat finns lagad, då måste jag laga den, eller hur? och om ingen har handlat så finns det inget att laga mat av, eller hur? och har ingen diskat finns det inget att laga mat i... osv. you get my point. jag blir trött på att agera mamma åt Lillebror och pappa. MEN, det är bara en månad och 10 dagar kvar, sen behöver jag bara vara mamma och handla laga mat och diska åt mig själv. vem skrattar hela vägen till mataffären? det gör jag? ;)

Inga kommentarer: