måndag, november 23, 2009

jag kan dyka från Västerbron om klara mig, om du bara ser mig.

13:09

idag går det bra segt.
det är fortfarande kaos i köket, det dödar all lust att laga mat och baka och jag längtar efter det. mest av allt längtar jag till när jag flyttar och kan börja köpa ekologisk mjölk, baka mitt eget bröd och göra hel kyckling i ugn, linssoppa, kikärtsgrytor och stekt färsk strömming. jag gör inköpslistor i huvudet på vad jag ska handla första gången och letar runt på nätet efter ett bra frysskåp och en köksfläkt. idag är det en månad och fem dagar kvar. :)

jag längtar efter Falun (okej, han får heta så sålänge. jag jobbar på ett nytt och bättre nick.) men tycker att det går förvånansvärt bra med den eländiga distansen ändå. joddå, visst har jag nojat och varit både arg och ledsen stundtals, men det har löst sig genom stöd från mina underbara vänner och det enkla faktum att vi är bra på att prata med varandra, inte hymlar utan säger till om något känns knas. och jag vet att han längtar efter mig också - det gör det hela lite lättare på något konstigt vis. :)

Inga kommentarer: