söndag, november 15, 2009

freaking jävla freestyle.

21:22

jag är snuskigt trött.
igår bjöd på födelsedagskalas om en bekant till familjen som fyllde 40 år, och där serverades ärtsoppa med nybakt bröd och varm punsch, samt pannkakor med grädde och jordgubbssylt till efterrätt. mums och lyxigt sådär på en lördagkväll. eftersom det var vuxenkalas drog jag mig hem rätt tidigt, bäddade ner mig i sängen och kollade på "Revolutionary road". inte som jag tänkt mig, men helt OK. :)

sov till halv elva imorse och under dagen har jag typ bara bakat knäckebröd (jag får ju hålla mitt beroende vid liv), pratat i telefon och städat lite på rummet. kvällen bjöd på dans i vanlig ordning, med ett typ "enskilt samtal" med mig, en annan kille i gruppen och Twisted T. det var grymt inspirerande - det känns underbart att vara sedd och få både pepp och konstruktiv kritik. hiphopen efteråt bjöd på freaking freestyleträning hela jävla lektionen. jag tycker det är asjobbigt med freestyle, jobbigt mentalt för att jag hela tiden jämför mig med andra och tycker att jag bara gör samma grejer hela tiden/inte vet vad jag ska göra. därför är det bra att Jojje är jobbig lärare (in a good way) och propsar på att: "Nu ska vi träna freestyle för att jag säger att vi ska träna freestyle och rör ni inte på er blir jag arg." obehagligt jobbigt i början, mycket bättre i slutet av klassen. så skönt att han går omkring och uppmuntrar. det blir lite lättare varje gång han säger "Bra!". så, efter en timme och en kvarts freestyleträning är jag helt slut både mentalt och fysiskt och tänker hit the bed såfort jag har duschat.

Inga kommentarer: