söndag, oktober 11, 2009

amazing yesterday.

17:34

igår var underbar. jag började lördagen med en promenad, fortsatte med att fika med Gabs, var på dansworkshop för SugaPop (hell yeah!) och avslutade med Mikkis födelsedagsfest som innehöll mycket god mat, fin öl, himmelska tigerkaksbrownies och en made-by-Mikkis Schwartsvaldstårta som inte var av denna värld. när lördag blev söndag begav vi oss till Pustervik och jag dansade mig alldeles svettig och lycklig. de senaste gångerna jag har varit ute/på fest har det verkligen varit toppenkul, till skillnad från förra hösten när jag blev trött vid 11 och bara kände mig tråkig för att jag inte ville följa med någonstans. nu har allt vänt, jag har stenkul och vaknar dagen efter utan baksmälla och med en lycklig fjärilsliknande känsla i magen - som att vara förälskad, men inte i något speciellt utan bara i mitt liv. :)

strax efter fyra kurade jag ihop mig i Mikkis bäddsoffa i lånat sidennattlinne med rosor på, somnade ganska ögonblickligen och sov som en sten. idag har jag inte gjort många knop, handlat helt outstanding bakisfrukostbröd på Alvar och Ivar, kikat in på Accessorize med Lady Hickups och sen fastnade jag liksom hemma hos Mikkis. hon är världens sötaste och har somnat lite i soffan för att samla lite kraft för att orka gå ut och handla lite innan vi toppa kvällen med lite film. jag älskar den här söndagen - jag kan bara lite lugnt konstatera att "Hoppsan, nu är klockan strax sex, hur gick det till?" och jag har inget jag måste göra. :)

Inga kommentarer: