fredag, september 04, 2009

stay with me honey, stay with me.

21:33

jag gjorde det som jag vanligtvis gör när vi ska åka bil någon längre sträcka en fredag - jag typ dog. pigg och glad och pratsam tills vi kommit ut ur Göteborg, sen blir jag vråltrött och somnar en timme. så också idag. tror det har något med veckan-är-slut-och-på-väg-hemifrån-och-SLAPPNA-AAAV! att göra. :) efter något längre tid än vanligt (Lillebror övningskörde en del av vägen. han håller hastighetsbegränsningarna. I say no more.) är vi framme i Gnällbältet och har blivit bjudna på varma kantarellmackor och vanliga mackor och knäckemackor av mormor. mumma.

idag har varit... typ bra. träffade Mikkis i skolan och vi planerade upp lite med uppgifterna inför kursen och pratade om ämnesfördjupningen och vilket ämne vi ville skriva magister om. det klarnade lite, det kändes skönt. :)

varför det är typ bra och inte bara bra är mest för att jag drömde en sån där ömsint, härlig dröm igen. tyvärr handlade det inte om en relativt okänd kille, som det var förra gången, utan tvärtom om en väldigt välkänd kille. drömde att jag låg bredvid honom med näsan inborrad i hans bröst och hans armar omkring mig och kände mig sådär underbart trygg och säker, typ "Allt kommer ordna sig, nu är allt bra igen." sen vaknade jag, fortfarande med den mysiga trygghetskänslan och SEN kom jag på att det var en dröm och bara på låtsas. damn it. så hela dagen har varit lite latent längtansfull. efter sånt som varit, efter sån ovillkorlig trygghet. jag vet, the past is past, men min mage lyssnar inte på mig idag. jag ignorerar det så gott det (inte) går och hoppas det försvinner tills imorgon.

Inga kommentarer: