tisdag, september 15, 2009

höstens första förkylning.

10:16

vaknade imorse och fick börja med att bocka av en checklista:
- trött som ett as - check!
- grusig i ögonen - check!
- öm i musklerna - check!
- ont i halsen - check!
och efter det insåg jag att jag kunde kyssa min gym-morgon-träning adjö och göra något vettigt istället, dvs. ställa fram klockan en timme och försöka kurera mig med lite mer sömn.

jag var i alla fall ute på promenad imorse, det ska krävas mer än lite halsont och ömma muskler (och en begynnande träningsvärk i rygg och ben efter dansen igår...) för att jag ska gå miste om mitt solglitter på morgonen.

en dusch, lite rena kläder, frukost och en kopp te med honung i senare mår jag... okej, fortfarande lite småmiserabelt, men jag har ju tack och lov inget avancerat planerat idag. :) nu ska jag göra en till kopp te och sen läsa idrottsnutrition.

Inga kommentarer: