söndag, september 06, 2009

efter bröllopet.

13:10

Oj.
ojojoj.
jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig av bröllopet, men det överträffade allt jag någonsin kunde ha tänkt. det var en kort vigsel, borgeligt. Sana spelade en låt ("Av längtan till dig") och sjöng, själv vigselakten och Sana spelade en låt till ("Jag ger dig min morgon"). det var otroligt vackert. jag började gråta vid första låten och satt sen bara med tårarna rinnande av ren glädje och lycka. mina gudföräldrar, de var och är så vackra, det bara lyste av kärlek runt dem. jag vill verkligen beskriva den känslan när jag såg dem stå där framme, leende, hand i hand och såg på varandra, men jag tror det är en sak man måste uppleva för att förstå. det är omöjligt att inte tro på kärleken nu.

sen blev det fest, med grillbuffé, tal, jag som dansade och därefter dans och dricka. och jaa-aa, min alkoholtolerans är ju som den alltid varit (rätt usel), så särskilt nykter kan jag inte påstå att jag var vid kvällens slut. :P spela roll när jag har snälla föräldrar och väldens bästa släkt. när vi skulle hem satt jag, pappa och en Anna på en bänk ute och jag satt packad och lutade mig mot pappa och Anna frågade: "Men herregud, din dotter är jättefull och lutar sig mot dig, känns inte det lite jobbigt?" och pappa hade bara skrattat. jag skrattade också när han berättade det idag och är innerligt tacksam för att jag har en så bra relation med mina föräldrar. <3 idag sov jag till efter tolv och mår jag mycket bättre än jag förtjänar. :P

eftersom det är första veckan med dans vill jag inte missa hiphop-klassen ikväll, så 8 över två sätter jag mig på ett tåg och åker hemåt. familjen kommer efter när de ätit middag i lugn och ro - jag har burkar. :P

Inga kommentarer: