måndag, april 13, 2009

hur man spederar sista påsklovsdagen.

22:45

hooome at last. visst skulle man kunna tro att sista "lovdagen" skulle spenderas på ett lite lugnare sätt... men ni känner ju mig. :P

morgonpromenad (jamen det var ju SOL ute!) som ledde till årets första plockade bukett med vitsippor. kände mig ungefär som sju år när jag satt på huk och plockade alltalltallt inom räckhåll. :) sen hem till min havregrynsgröt - jag saknade den inte i Spanien, men det fortfarande lika gott. :)

till tolvtiden tog jag mig till gymmet och körde ett bra pass där. ville dö lite i slutet när jag körde plankan, men det hör ju till vanligheten. :P skippade duschen och hoppade direkt på bussen för att komma hem lite tidigare - hemma vankades det nämligen pastasallad och nygrillad rostbiff, inte något jag ville missa. :) efter att ha ätit och laddat batterierna lite packade jag väskan (igen) och gav mig iväg till Backaplan. why would that be, kan man undra? jo. jag har ju tidigare deklarerat min ovilja inför spinning, men efter Moratösens pass insett att det nog mest beror på att jag haft kassa instruktörer och inte spinningen i sig. via Moratösen har jag kikat en annan blogg, nämligen Rivers. också spinninginstruktör. så, eftersom jag är som jag är så blev jag nyfiken och bestämde mig för att (även om det kändes en anings stalkeraktigt) jamen testa kan jag ju alltid göra? så, det gjorde jag på Backaplan - provade på en ny spinninginstruktör. :)

och hur gick det?
skyhögt över förväntan. jag vet att det är lite småsadistiskt att kalla ett pass som bygger på intervaller för "jätteroligt upplägg", men jag gör det ändå. :) det HÄNDE ju något hela tiden! inget fjösigt "jaha, nu sitter vi och cyklar lite grann" utan ta i och mjölksyra och puls upp över öronen. jag brukar ha svårt att komma upp i puls under spinningpass, men 180 slag som maxnotering (och runt 170 i intervallerna) känns väldigt bra. till på köpet var River väldigt bra, push:ade vid rätt tillfällen, påminde om tekniken utan att det blev tjatigt (slappna av i axlarna.. just det ja.) och det märktes att han själv tyckte det var kul. finns inget bättre än en instruktör som det verkligen märks att de gillar det de gör.
hmm, jag kanske verkar lite frälst? det är jag nog. :P

efteråt njöt jag av välförtjänt dusch, bastu och min medhavda pastasallad med lax. jag kommer somna trött och nöjd ikväll. :)
imorgon är det dags att rivstarta exarbetet igen. heja heja!

1 kommentar:

ann|kan sa...

Hehe, har du varit otrogen?! *flina* River ÄR bra :) ..fast min musik är bättre,,;) (håll med, annars får du smisk!!) ..och jag kör ju på måndagar, 18:10 på Frölunda. Har ffe gratisbiljetter kvar så det är bara att hänga på! *kramar*