söndag, mars 22, 2009

happy weekend.

21:29

lördag - Stor Bror och jag handlade födelsedagspresent till Lillebror och åt sushi. på kvällen hade jag mor-och-dotter-kväll med mamma, där vi gick på bio och sen åt på restaurang. vi såg "I taket lyser stjärnorna" för att vi vill se snyftfilmer och det får vi aaaldrig med männen i familjen på. och som vi lipade. det var blandat med skratt, pinsamhet och gråten i halsen första timmen, sen de sista 20 minutrarna var det en inledande gråtscen och "Varför bryta ett fungerande koncept?" tänkte vi där vi satt hand i hand och sen var det bara att fortsätta böla resten av filmen. :P efter åt vi på "Danilo" som ligger i samma lokal som Bergakungen - underbar mat, bra service, trevlig personal och coola toaletter. bra kväll. :)

idag har vi haft kalas för Lillebror som blir 18 år imorgon (va?! VA?! han var ju bara tio år alldeles nyss?!), så jag har spenderat dagen med att städa och som köksslav (och med att skälla på mamma som försöker göra allting själv istället för att delegera uppgifter). med hela magen full av tapas drog jag och dansade på kvällen - vi fortsatte på Busta Rhymes - "You ain't fuckin with us"-koreografin, I looove it! lite lagom småhög av lycka sprang jag till bussen och har hunnit gå igenom den ett par gången till hemma. ska bara få NYC-koreografin att sätta sig lite bättre tills tisdag. hittar inte musiken! vilken gör det betydligt svårare att öva. jag tror det är Outcast - At liance/Alliance... något sånt. hjälp? :)

Inga kommentarer: