lördag, februari 21, 2009

I don't run faster, there's just less resistance.

13:43

igårkväll var ljuvlig. först träffade jag Bästa Ragget på stan och åt lunch på Andrum samt strosade lite på stan. hemma på kvällen serverades det paella och som jag har längtat efter det hela veckan! jag åt som jag aldrig hade sett mat förut och parkerade mig sedan, mätt och nöjd, i soffan med en kopp te och en bit mörk choklad som Lillebror var vänlig som att köpa åt mig i affären. lämnade sorti runt 10-tiden för att bädda ner mig i min säng och läsa "Idrottarens återhämtningsbok" innan jag kurade ihop mig och somnade. inget partyanimal precis. :P
kalla mig medelålders i förväg, men jag gillar lugna fredagar. god mat, något skoj på TV och ett glas in. why not? :)

jag har sovit lite väl oroligt för min smak, vaknat upp både en och två gånger av någon obehaglig dröm. lyckligtvis kunde jag sova så länge jag ville, så vid strax innan tio kände jag mig utvilad nog för att tassa ner i köket och fixa frukost. himmelen såg olycksbådande snötung ut, så strax efter elva väckte jag Stor Bror försiktigt för att meddela att jag gärna ville ge mig ut rätt snart och springa, INNAN det började snöa. han hade dock alldeles för mycket plugg att göra (i skrivandets stund ligger han i en något miserabel hög på soffan och läser "Life on the screen". säkert oerhört fascinerande. :P) så det löste sig rätt bra ändå. jag klädde på mig (lager på lager på lager) och stack ut. motivationen låg i botten när jag började, hade noll lust att ge mig ut, men i backen ner vid Lindevi mötte jag en annan löpare som smålog åt mig och när jag stannade vid min tänkta backe i Bunketorp insåg jag att: "Fanken, det här ska bli kul!" så, backintervaller i snö. halt och obalanserat, men jag ramlade inte, höll hyfsat tempo och flåsade på. sprang runt 20 minuter, sen joggade jag hem. mycket nöjd med mig själv, känner mig duktig som tog mig ut utan motivation och ännu mer nöjd över att det kändes roligt när jag väl kom dit. nu är jag rätt bra trött i benen, men jag har zero inplanerat idag (bortsett från lite skoj i Kollektivet ikväll), så vad gör det? :)

nu ska jag fixa lite te åt mig själv och läsa. :)

Inga kommentarer: