onsdag, november 26, 2008

stressrelaterad ohälsa.

11:13

jag är inne i en period av att om jag stannar upp och tänker på hur mycket jag faktiskt ar att göra och hur lite tid det finns till det så kommer jag med största säkerhet att ta livet av mig. mitt liv kommer bestå av skola fram till jul. jag börjar redan oroa mig för hur jag ska hinna med att ens tänka på julklappar jag vill fixa till mina beloved ones.

det som är mest komiskt (eller bara lite smått bisarrt och sjukt) är att hela folkhälsoprojektet handlar om stress. det är lite hycklerivarning på att sitta i skolan från tidig morgon till eftermiddag och skriva, läsa och diskutera om stress och på morgonen ha förberett allt och packat väskan för att jag vet att jag inte kommer komma hem förrän klockan runt 22 ikväll och att det inte lär bli bättre vare sig på torsdag eller fredag.

jag längtar efter en tom kväll och kramar och mina vänner och min älskling. och jag längtar efter lördag för då är det glöggmys hos Banana. och fredag för då kan jag flippa ut med Gabs och Louice. och söndag för då ska jag vara lagom seg och baka pepparkakor&lussekatter med familjen och min man. det som är så skumt är att det känns redan som det är helg eftersom jag har tusen grejer att göra innan dess och alldeles för lite tid.

Inga kommentarer: