lördag, november 29, 2008

it's alive.

11:59

and it's moving.
ja, kvällen igår blev väldigt bra anyways. Gabs fick presenter och blev förbannad på vår taxichaufför som tog en omväg när han skulle köra oss in till stan. Pustervik var också bra, speciellt med tanke på att jag hade med min öronproppar och inte behövde tänka på att mina öron höll på att dö hela tiden. Det var någon band som spelade och de var riktigt bra, vi stod på kanten vid ett fönster där man kunde sitta, jag höll Gabs och Louice i handen och bara fånlog, det var så skönt och bra. som sjögräs i havet, bara gunga med i dyningarna. sen när bandet var klara vid efter ett var jag också helt färdig och kramades hejdå, plockade på mig min jacka och åkte hem. somnade som en stock.

morgonen har inte varit riktigt lika rolig. jag tänker inte komma med några äckliga utförliga beskrivningar, utan bara konstatera att jag har verkligen ingen alkoholtolerans. runt halv tio-elva hade det värsta blåst över och jag halvsov i sängen tills halv tolv. nu är jag uppe, förhållandevis pigg, och har snart lyckats ta mig igenom en pytteskål med yoghurt och äpplemos. tekopp stående bredvid. jag vågar inte riktigt ge mig på gröt.

alltså, det här är ju inte roligt. okej för att bli påverkad av ingenting, men att må fullständigt apa morgonen därpå... det är ju inte värt det. vet inte riktigt. jag vill ju kunna gå ut med mina kompis om jag känner för det, bli full någon gång ibland också utan att gruva mig för att jag kommer ligga och tänka "Aldrig mer alkohol!" morgonen efter. äh, jag vet inte. det får bli en fråga för senare överläggning. nu ska jag städa lite här hemma och sen åka in till stan och fixa. och baka. ikväll är det glöggmys hos Banana. längtar. :)

Inga kommentarer: