lördag, november 22, 2008

fabulous day.

17:57

alltså, det här har varit från start (okej, inte precis från start) till hittills en riktigt underbar dag.

jag kom hem, kall och trött efter att ha varit med William Wallace och Byggare Bob hos Byggare Bobs Bror som fyllde år. det hela var väldigt bra och fullt med roliga människor och födelsedagstårta och William Wallace (hur fel kan det bli liksom? :P) men inte lika roligt när jag skulle ta spårvagnen hem i minusgrader klockan kvart i tre på natten. burr. nåväl, hem kom jag och när klockan ringde halv elva dagen därpå hade jag en lite dov huvudvärk och ville helst ligga kvar i sängen. men, det gjorde jag inte. istället åt jag frukost, klädde på mig och knallade iväg för att möta upp Bus i Slottskogen. såfort jag kom ut i den härligt klara vinterluften for humöret i topp och där har det varit sen dess.

promenad i Slottskogen och stan och saffranste i Haga med Bus i över två timmar.
hem till föräldrarhemmet och bakat bröd, handlat, ätit mammas lasagne och träffat Lillebror (som skrämde skiten ur mig genom att sneak:a in genom dörren och sen bara gapa: "Vad gör du här?!") och hans vänner. baket är inte riktigt färdig, har några plåtar kvar att grädda - lingonkakorna är färdiga, två plåtar havrekakor i ugnen och en plåt med ciabatta som väntar på att komma in i ugnen. jag dricker vaniljte och njuter av att bara ha gjort saker jag vill göra hela dagen. när jag kommer hem ska jag titta på film och äta nybakt bröd.:)

Inga kommentarer: