torsdag, november 20, 2008

det är nåt med dig. som att komma hem, första gången du sa "Hej".

22:04

rolig handbollsträning ikväll och när jag kom ut från hallen, vad vräker det inte ner från himmelen i stora lass om inte SNÖ! =D
jag tvärvänder, rusar tillbaka in i hallen och skrålar glatt: "Tjejer, det SNÖAR ute!" och får ett unisont: "Va?! Åh neeej..." tillbaka. Tråkmånsar, tycker jag och knallar barnsligt fnittrande ut i snöyran och ringer William Wallace. såfort han svarar vrålar jag: "DET SNÖAR!" på bästa lycklig-sjuårings-manéer. han bara skrattade åt mig (fast jag misstänker att det var mer du-är-gullig-när-du-fnissar-i-falsett och inte hånfullt skratt. :)).

nu har det slutat snöa. ingen snö ligger kvar, men jag har i alla fall återfått mitt hopp om att det kommer bli vinter i Sverige i år. jag frös häcken av mig när jag gick hem från bussen men har tinat upp mig i duschen och med en kopp Psycho Lemon-te. fick låna bok av Moratösen också (tacktacktack!) - vår kontaktperson på förskolan där vi ska göra vårt folkhälsoprojekt gjorde en tvärvändning från den andra informationen vi fått när det gällde ämne och ville att vi skulle prata om stresshantering och avslappning och inte frukt och grönt för barn som det var innan. det är väl rätt lugnt, om man bortser från det faktum att GusMemma och jag baserade vår projektplan som vi skrev igår på att vi skulle prata om frukt och grönt för små barn. den skulle lämnas in idag och vips! så var den totalt inaktuell (det är ett ganska långt hopp mellan "frukt och grönt för små barn" och stresshantering för förskolepersonal"...) och vi fick skriva en helt ny projektplan på typ 3 timmar. lätt vildögda och stressade satt vi i biblioteket och hetsade fram en projektplan. på slutet var vi rätt slut i huvudet och började fnissa hysteriskt några gånger, men vi klarade det och fick in den innan deadline. :) vi lär behöva ändra om en helt del, men den skulle bara vara ett utkast, som tur är. phew. imorgon ska vi börja knåpa på bakgrunden på den stora rapporten, leta vetenskapliga artiklar och relevant vetenskaplig fakta. kavla upp ärmarna och sätta igång, oh yes.

jag har gjort ungsbakad potatis, morot och rödbetor till lunch imorgon. hela min lägenhet luktar ljuvligt av timjan. imorgon ska jag hem och äta middag med föräldrarna innan de åker iväg till Spanien i en vecka (jag unnar dem det, verkligen. de asen.) och sen kanske Mölndal och träffa William Wallace och Extrafamiljen. som jag aldrig träffat förut. nej, jag kommer inte vara nervös. (>.<)

nu ska jag slumra in snart tänkte jag.
natti natt.

Inga kommentarer: