måndag, oktober 20, 2008

till alla dem som korsat Atlanten.

14:10

det är fullständigt busväder ute med snålblåst och småskvättande regn. heja Göteborg, nu kommer Hösten. :P

bra föreläsning idag av en som jobbar heltid som dietist på Axa. mycket matnyttiga tips och nu är jag vrålsugen på att ge mig ut och föreläsa för små idrottande ungdomar som inte vet bättre än jag. :)

jag kan dricka kaffe igen! efter att ha varit och tittat på lillebrors match igår (där de vann med 16 mål och han spelade inte särskilt bra - varför lyckas jag alltid pricka in att se de matcherna?!) passade jag på att handla lite på Willys som ligger i närheten och kom ihåg att köpa med mig koffeinfritt kaffe. jag har ju inte druckit kaffe sen i somras eftersom jag bara får ont i magen och blir rena gasfabriken. lagom schysst att gasa ner folk som är snälla och bjuder en på fika, hm? så, efter föreläsning förra veckan där koffein togs upp och gick igenom fick jag reda på att eventuella effekter av koffein på magen kan vara gasbombing. --> jag tänker ta reda på om jag då kan dricka kaffe utan koffein i. och, under över alla under - det kan jag! :D provbryggde och drack imorse och magen är lugn och glad, bråkar inte alls och jag är lycklig. okejokej, det smakar inte precis likadant, men tillräckligt lika för att jag ska vara nöjd. :)

jag känner mig rätt harmonisk. det har gått lite upp och ner, främst den senaste veckan - mycket som hänt och kommit tankebanorna nu med nya kursen och mitt nya lovelife. min promenad med Bus igår var ganska precis som behövdes. det är fortfarande så att hon är så grundmurat förtroendeingivande och klok och jag känner att jag kan fläka ut mig själv totalt och hon tittar, bryr sig, dömer inte och hjälper. för henne vågar jag erkänna saker jag ibland inte ens vill erkänna för mig själv. det känns tryggt och bra. det går svårare med saker om man ger dem för mycket respekt och blir rädd för dem istället för att bara stirra i vitögat och ge dem fingret tillbaka.

Gabs har tagit jägarexamen i helgen -
HURRA! för det! :)



duktig student. plugga.

1 kommentar:

Gabriella sa...

Taaaack baby =)