fredag, oktober 03, 2008

mästerbagare.

22:45

alltså, trots att mina dagar är stoppade med saker känns det ändå som de går långsamt. crap. idag har varit träning (som gick rätt bra) föreläsning om kolhydrater och sist baka med Gabby. lovely avslutning på en bra dag. :)

när allt var klart och diskat och undanplockat tog jag mig hem, med ett styck träningsväska, ett styck påse med mjöl och bakgrejer och bröd och ett styck påse med bröd. aspmycket att bära med andra ord. hem och pyssla med brödet och så ringde mannen i mitt liv på telefonen. nu är det inte skoj längre, nu vill jag att han ska komma hem! måndag kväll är nu satt som riktmärke. klart jag förstår att Byggare Bob också vill ha honom för sig själv - de bor ju trots allt ihop och jag lär ju garanterat ha träffat William Wallace mer än Byggare Bob gjort det senaste. klart jag förstår. men jag tycker INTE om det. det räckte att höra hans: "Hej älskling..." i telefonen för att känna att det pirrade till i magen och jag börjar spontanle.

jag borde gå och lägga mig.
jag är trött och fullt med nybakt bröd i magen.
fridens.

Inga kommentarer: