torsdag, oktober 23, 2008

dental.

09:12

jag är inne i skyll-dig-själv-fasen.
ja, alltså. seminarie idag och enskild uppgift ska in och jag hade tänkt att göra det igår när mamma och jag åkte till Tranås (jag menar, 2,5 timmar i en bil borde man kunna förvandla till en hyfsad seminarieuppgift.) MEN jag fick inte tummen ur och satt och pratade med mamma hela vägen fram och tillbaka istället. vilket var väldigt trevligt och härligt men inte så konstruktivt för min seminarieuppgift. så nu sitter jag har och ska knåpa ihop något innan jag ska dit i eftermiddag. dessutom har min kropp bestämt sig för att stränga ner diverse behövande funktioner, (spruckna ögonlock,, klåda, torra läppar, osv.) så jag behöver åka till mitt lilla privatApotek, aka. Farmor och få lite hjälp och salvor.

måste ända nämna - igår åkte jag ju som sagt med mamma till Tranås för att gå till tandläkaken. why Tranås? undrar någon kanske. det enkla svaret är att jag är hysteriskt tandläkarrädd och har inte kunnat sätta min fot i ett sånt väntrum sen jag var 18 (och jag gick inte dit alls mellan det att jag var 15-18 år.) utan att börja gråta och få panikångest. i Tranås däremot, så bor en av mina släktingar som jag tycker väldigt mycket om och hon är just tandläkare. min tanke var då att om jag slipper gå tillbaka till Lindome tandvård där det sitter så himla mycket i väggarna sen förr och dessutom får Bettan till tandläkare, som jag litar på och respekterar, så kanskekanske jag slipper att må så dåligt innan? och, under över alla under - det funkade faktiskt. :) hon var det bästa och snällast och duktigaste jag varit med om och frågade hela tiden hur det kändes och förklarade och berättade och jag lagade till och med att hål! (och då ska tilläggas att jag inte klarat av det utan att bli nerdrogad med Stesolid innan.) nej, det var inte trevligt, definitivt inte, men själv känslan av att det var jag som valt det här själv och hur hon uppförde sig gjorde det i alla fall uthärdligt. och mamma satt med inne i rummet som vanligt. <3 jag är så glad och stolt över mig själv och det är så skönt att ha gjort något så nödvändigt som ett tandläkarbesök utan att bryta ihop. :)

men nu ska jag skriva om ätstörningar.

Inga kommentarer: