tisdag, september 16, 2008

pest eller kolera.

10:20

jag har inte lika ont i halsen längre - det är bra. däremot vaknade jag halv fem och kunde inte somna om för att jag uppenbarligen hade gett mig den på att hosta lungorna ur kroppen. stod böjd över min vask och hostade i 10 minuter tills jag bara kunde flämta efter luft lite uppgivet mellan gångerna. MEN lungorna stannade kvar i kroppen i alla fall. å andra sidan hade det enklaste kanske varit att få bort dem och slippa eländet? vem vet.

när jag hade slutat studera insidan av vasken gjorde jag i alla fall iordning lite varmt honungsvatten och pallade upp kuddarna i sängen så jag kunde sitta upp. försökte läsa kokbok för att hålla mig vaken, men så vimmelkantig av trötthet att jag knappt kunde sätta två ord i följd. fick sen sova sittande, för att ligga ner bara utlöste nya rymmningsförsök av lungorna. TACK jag älskar att sova sittande. (ehh, nej.) men jag somnade i alla fall.

så, vad föredrar jag - känslan av rakblad i halsen eller att mina lungor vill emigrera? hmm, svårt val. pest eller kolera, anyone? slapp sova under överkastet inatt i alla fall.

hmm. plugga. jag försöker planera min dag så ska kunna träffa Gabs - det blir knepigt med det. =/

Inga kommentarer: