lördag, september 06, 2008

Baldersnäs I.

10:48

nu vet jag vart vi skulle - Baldersnäs. mitt ute i Dalslands djupaste skogar ligger det en herrgård - där är jag nu. det är sagovackert här ute, med lummiga träd, en allé och en sjö precis i närheten, vidsträckta gräsmattor och gamla hus och lador. ljuvligt ställe. :)

halva släkten här, morfar fyller 75 och vi firar honom. slapp helg - trodde jag. kurslitteratur som ska läsas, en bok på internet som är 296 sidor lång och två böcker har jag med mig - två böcker glömda hemma. dessutom är jag dunderförkyld med slemmig hals och värk över hela pannan. känner mig så lagom glad och social och blir arg på mig själv när jag hör att jag fräser åt dem andra. skärp mig! jag ska ta mig i kragen.

hundra år sen jag var ifrån någon som jag tycker om och helst velat stanna hos. satt och pratade med Gabs igår och kom liksom på att en av anledningarna till att det känns så bra nu är för att jag förändrats också. inte samma som jag var för tre år sen, lite säkrare, lite mer fri och vågande.

Inga kommentarer: