tisdag, augusti 19, 2008

men jag vill ha något mer.

22:20

lunchrummet på jobbet har varit invaderat av bananflugor sedan någon dum sate lämna en fruktkorg framme, full med bananer, päron och äpplen. etyelgas någon? och bananflugeinvasionen var ett faktum. alltsedan dess har Chefan fört en vild kamp mot dem (som bland annat inneburit resning av kyl, storstädning av rummet och sockerfälla, allt till mitt stora nöje.^^) och idag verkar det som han faktiskt lyckats. kan ha berott på det faktum att han (som sista desperata åtgärd, är min gissning.) fullständigt dränkte rummet i typ-Radar igår så at det stank lacknaft i flera timmar. :P jag är jättenöjd med mig själv - jag har inte haft en enda bananfluga inne i mitt hem på hela sommaren. :)

handbollen idag var bergochdalbana. först var det bra, sen var det mindre bra och så höll det på så träningen igenom. den mest överhängande känslan var dock trötthet. trött i benen, trött i huvudet och när det var en halvtimme kvar var min motivation trött också. men jag hängde i hela vägen. :) ringde pappa efteråt för att kolla - hur lång tid tar det egentligen att få fason på tekniken? jag behöver ett fast mål, en tidsgräns.
minst sex månader. lagom uppmuntrande svar, men nu vet jag och det är bara att hänga i och nötanötanöta. jävlarimig att jag tänker ge upp.

mina trötta ömma fötter och jag ska gå och lägga mig nu.

Inga kommentarer: