söndag, augusti 17, 2008

kulinariskt kaos och begynnande hybris.

21:11

phew. det är visst lite jobbigt att vara ledig också, fast på ett bra sätt. :)
igår kom Mikkis hem (ÄNTLIGEN! :D) och kvällen blev att ta en öl och vi drog till Kelly's. jag hade massa av mina underbara vänner runt mig (Gabs och Louice kom också!), bra musik i högtalarna och, like for the first time ever, blev jag raggad på av folk som faktiskt var fullt kapabla att föra ett någorlunda intelligent samtal. :)

idag är mitt självförtroende så bra att det går åt hybrishållet, jag har handlat hem mat till mitt hus igen, träffat Banana och Mikkis och varit hemma i föräldrarhemmet en sväng. kvällen har gått åt att ha totalt kulinariskt kaos - det är så det heter när jag lagar 4 olika maträtter samtidigt. nästa vecka kommer också gå ganska mycket iettiett, och nu har jag förberett ett antal matlådor så jag slipper stå mitt i natten/på morgonen och stressa ihop något att äta. lättnad. :)
följande meny:
- Medelhavskyckling
- Nasi goreng
- Fiskgryta med rotsaker
- Linssallad
- Hel kyckling i ugn (späckad med äpple, lök och citron med timjan)

mycket nöjd. det sistnämnda måste förresten vara en av de mest försummade maträtterna ever. det är så sjukt lätt - ta en färsk kyckling, stoppa in valfri massa goda grejer i kycklingen, lägg kycklingen i en ugnform, in i ugnen i en timme och vips! klart. minimalt med disk och arbetsinsats. och helt vansinnigt gott. kändes bra att bo ensam när jag rensat av att kött och sen satt som en annan Gollum och gnagde på skrovet. :P

imorgon ska jag jobba, springa Coopertest och löpa Milen med Banana. potential för en mycket bra dag. :)

jag har kommit på enklaste sättet att få mina nagelband att läka ihop - om jag inte har tråkigt på jobbet så biter jag inte på dem. vem hade kunnat ana? ;P

Inga kommentarer: