torsdag, augusti 21, 2008

halvsjuker.

09:16

igår morse var ingen rolig morgon. hängig och trött tog jag mig till jobbet för att väl där konstatera deprimerande fakta: jag har känningar av öroninflammation. efter lite konsulterande med mamma per telefon och sen med Chefen fick jag åka iväg och sätta mig på Närakuten (där hela besöket förövrigt tog ungefär 40-50 minuter. jag älskar den akuten, den enda jag har varit på med snäll personal och acceptabla väntetider.) läkaren där konstaterade att ingen utslagen öroninflammation (avd. Jag har haft öroninflammation varje sommar sen jag var 15, så tala om ren lycka!) men det var lite svullet, så det var nog det jag kände av. jag blev tillsagd att ta det LUGNT och gå på värktabletter ett par dagar och komma tillbaka om det började göra värre ont.

vilket leder till att jag är hemma idag. det känns väldigt konstigt. jag är vanligtvis en sådan som vill vara halvdöd innan jag känner att jag har en legitim anledning att gå från jobbet. men inser själv att det är bätre att vänta tills jag mår bra, och dessutom är det Midnattsloppet på lördag. jag har inte varit PT och tränat med mina adepter i tre månaders tid för att de ska springa själva, no sir. alltså - vila och värktabletter igår, dito idag, ordentligt sänggående kommande dagar, så ska det nog ordna sig till det bästa. :)

Inga kommentarer: