tisdag, juli 22, 2008

min tisdag känns som måndag - måttligt förvirrande.

21:17

jag älskar Stenmarcks - "Om du rör mig nu så dör jag" - varför krångla till det när man kan säga saker rakt ut? enkelhet och räättframhet. underskattat, banne mig.

jag är trött i kroppen, på ett alldeles ljuvligt skönt sätt. jag har jobbat på Nya Jobbet - solen sken och jag bar lådor och städade och packade upp varor. det känns ju helt wacko att säga att det är roligt, men det är det, jag längtar inte därifrån när jag är där. och jag har fått mina jobbarkläder. snickarbyxor i mitt hjärta. :)

efter jobbet drog jag iväg och tränade. tempolöpning på schemat idag, och jag är förvånad över hur bra det kändes. (ja, kanske inte under tiden. det ska inte kännas bra att springa 15 minuter i flåstempo. :P) benen var inte i närheten lika stumma som förra veckan och det enda som kändes lite bittert var att Josefin la ner att fungera de sista 15 minutrarna. jag avskyr att springa utan musik, men det gick det också. "Enveten" är mitt andra namn. :P lite utfall på det och kroppen känns härligt mör.

nu ska jag laga lunch till imorgon, plocka lite i köket och sen blir det sängen.

Inga kommentarer: