torsdag, juli 17, 2008

man saknar allt som man inte har och man saknar allt man inte har kvar.

21:14

igår satte jag mig på buss-tåg-tåg-tåg och åkte hem till Göteborg. sen agerade jag mindre intelligent och istället för att åka hem (tåget anlände 22.00. till Centralen) åkte jag och träffade GabbyochLouice. ghad I miss them.

imorse började med att jag lagade paniklunch - hackade lök, hällde lite olja i en kastrull, satte på induktionsspisen, glömde bort att induktionsspisar blir varma extremt fort, hällde i löken och fick skållhet olja stänk på min hand. not so yay at all. äh. min morgon var mest trött och full med saker jag inte vill ska hända på mornarna och avslutades med att jag i full panik fick springa till tåget. men jobbet var lika trevligt som förra veckan, bara en aning tröttare. :)

resten av dagen har spenderats med att närningsberäkna recept (jag är en nörd. jag vet.) beställa Bror som chaffis och åka och handla mat. imorgon kommer jag leva i kappsäck - jobba 9-18, bli upplockad efter jobbet, åka till Skatås och springa en mil med adepterna och sen hem igen. följdaktligen har jag ägnat en massa tid åt att göra och packa iordning all mat jag ska äta imorgon, utom frukosten. ville jag skulle jag kunna spalta upp varenda mål med kcal-angivelse, men jag ska inte utsätta er för det. :)

jag måste sluta dricka kaffe. min mage hatar mig. varför måste det vara så gott då?

Inga kommentarer: