lördag, juli 12, 2008

den vinner som är trägen - den förlorar som ger upp.

17:47

Winnerbäckkonserten igår var awesome. det känns inte som jag behöver beskriva det mer än så. :)

jag fick oväntat och mycket lyckligt skjuts med LåtsasBror och hans morföräldrar hem till mig efter konsterten och gick in, drog av mig kläderna, tvättade ansiktet och stupade i säng. somnade pang bom! och vaknade när telefonen pep med en stilla önskan om att få sova ett par timmar till. icke. upp och hoppa.

trots att jag lovat min mage att vara snäll mot den under helgen så föll jag för frestelsen och det överväldigande behovet av koffein på Centralstationen och köpte mig en ljuvligt fluffig cappucino på ett nyöppnat Espresso House av en toktrevlig blond kille med fina örhängen som gjorde hela min morgon glad och ljus. sen åkte jag till Jobbet i Kållered, knappt trött alls. nu är jag däremot helt färdig. jag är svettig, smutsig med nya skrapsår och ömma fötter. och jättenöjd. jag har burit bräder, plockat brädspill, sopat golv, bytt soppåsar, burit säckar, pressat kartong och lagt upp varor. varva det med trevliga arbetskompisar och förstå att det här jobbet är precis vad jag behöver nu.
men åh, så trött jag är. och i mer eller mindre desperat behov av en dusch. Chefen har beställt snickarbyxor till mig. that's a lot of yay. :)

jag tycker inte om avsked, speciellt inte med personer som jag tycker om och bryr mig om. det suger big time, men vad finns det att göra när jag vet med mig att jag bara gör ont värre om jag gör något? inte mycket. suck.

jag ska träffa Stor Kusin och så behöver jag packa. åker till Sommarstället imorgon bitti och kläder ska ju vara bra att ha med sig när man åker någonstans har jag hört. min ork att packa ligger dock på minusnivå. jag är mycket mer benägen att ta en dusch och lägga mig och sova. men det ska jag väl gå det också. lite kortbyxor, lite linnen, någon varm tröja och byxor, stövlar och regnkläder och så något Snyggt att ta på ifall något speciellt händer. yes. that's easy, I can do that.

Inga kommentarer: