lördag, juni 21, 2008

"It was like in a movie!"

21:07

idag har det inte varit det minsta synd om mig (eller jo, lite, men det kommer sen. :)) det jag har gjort i ansträngningsväg är att cykla till farm&farf (på farfs cykel med världens hårdaste cykelsadel. tur att jag har egen vaddering. :)) vilket tog ungefär en timme i makligt tempo och sen tog jag en stillsam promenad ner till Ica Maxi där jag "bara skulle köpa en aubergine" men råkade få med mig fem kiwis, ett halvt hekto biggaråer och en brödbit också. jag har ingen självdisciplin i mattaffärer! men det kunde varit värre. jag kunde fått med mig... tre kilo vattenmelon. eller 10 kg vetemjöl. eller, ve och fasa, ett paket röd mjölk! :O
HAHAHA^^ förlåt. dålig humor. :P

aaanyways. det är som sagt det mest ansträngande jag har gjort idag. att sitta och glo på Youtubeklipp med Eddie Izzard räknas inte. att rota igenom kylskåpet och värma lunchmat i mcron räknas inte. att grilla marinerad lax och aubergineskivor räknas definitivt inte heller. så = slappdag. :) inte gjort ett jota, väldigt nöjd med mig själv. :)

blev via sms igår lovad ett fyllesamtal som uteblev. det roliga med det hela var att jag förväntade mig verkligen att det skulle komma, så jag drömde om det istället. så det är nästan som att det hände på riktigt. :P fast i drömmen så fiskade vi abborre efter telefonsamtalet, så kanske inte på riktigt ändå...

längtar till nästa vecka - jag och Banana ska gå ut och leta upp ett par tiny slutty dresses som vi ska ha när vi går ut och dansar nästa gång. det blir ganska mycket tid spenderat med Banana nowadays (trevligt nog :)), i och med att jag leker PT. hon har hittills hunnit skänka en vit tubtop och en vit klänning till mig, som inte passade på henne, men passade på mig. jag provade en av hennes andra klänningar i tisdags och hon konstaterade glatt: "Jag gillar hur mina kläder sitter på dig!" och hur söt får man vara? :) grejen med det hela är att saker som sitter bra på henne, sitter ungefär samma på mig, med skillnaden att jag har större boobies. alltså - snygg urringning på Banana = exotisk urringing på mig. alltid lika roligt. ^^

efter att ha gått utan ordentliga skor i tre dagar (läs: sporttofflor/flipflops utan häl) i tre dagar hade jag äntligen börjat få skavsåren på hälarna att läka. naturligtvis lyckas jag gå ett av trappstegen här i huset för kort, så jag skrapar hälen mot kanten på det ovanvarande trappsteget och drar upp allt igen. stor suck. börjar dessutom bli trött på att inte kunna ha BH. inte så mycket för bekvämlighetens skull länge, utan mer för stiff nipples-facts. att det liksom räcker med att det kommer en liten vindil eller en lockande tanke och så ping! är det som små jävla knappar som sticker ut. jag struntar i om ingen annan ser det, jag märker det och det räcker. ge mig en BH med vadderade kupor ffs. >.<

oooh ja, det är lite synd om mig ja.
jag stoppade in min klänning i tvättmaskinen här och satte igång den och när maskinen var klar gick inte luckjäveln att få upp. frustrerad stod jag och drog och slet i den ett tag innan jag gav upp och gick därifrån ett tag. sen har jag ryckt i den lite från och till under dagen, men den har inte gått upp, förräns runt 20-tiden på kvällen. då gick den att öppna, men då var hela tvätttrumman fylld med vatten som forsade ut på golvet innan jag snabbt hann stänga igen. att jag inte flippade totalt är jag fortfarande imponerad över. :P satte maskinen på "tömning", sen "centrifugering" och torkade upp på golvet. sen satt luckan fast igen. då blev jag förbannad och gjorde precis som på film - jag ställde mig upp, skrek ilsket: "Ge mig min klänning maskinjävel!", sparkade hårt på luckan och slet i hantaget en gång till. döm om min förvåning när luckan faktiskt gick upp! :D det kommer förmodligen aldrig hända igen, speciellt inte om det är någon annan i närheten. nästa gång kommer tvättmaskinen gå sönder och jag kommer få bekosta det själv. :P men nu är klänningen ren, urtagen ur maskinen och upphängd för att torka. det tog mig bara hela dagen. :P


men nu - lite mer Eddie Izzard innan jag ska sova tror jag. :)

Inga kommentarer: