onsdag, maj 14, 2008

principen om belastning och anpassning.

12:42

igår stack jag iväg till handbollsträningen, och överlevde. var sjukt trött sista biten (misstänker att jag käkat för lite under dan. suck.) och ville mest av allt komma hem, äta och slänga mig i sängen. slänger en blick på mobilen innan jag ska cykla hem, och hittar meddelande från Mikkis: "Hej! Strömmningen väntar på dig när du är klar!" och kommer ihåg att vi hade bestämt att äta färsk panerad strömming med potatismos ikväll. och eftersom mina vänner är de änglar de är så tyckte de att men du kan väl komma när du tränat färdigt då? när jag sa att jag hade träning. well, det hade jag i alla fall under mina hektiska dagar lyckats glömma bort, och jag blev nästan gråtmild av lycka över att veta att det fanns färdiglagad mat med tillhörande matsällskap som väntade på mig när jag kom till Vasa. sällan jag har cyklat så fort hem med ömma muskler som jag gjorde igårkväll. :) väl i Vasa moffade jag i mig 4 strömmingsfiléer, potatismos, rivna morötter och en kopp te. <3 big time.

jag kom hem strax över tio på kvällen. orkade inte ens slå på datorn utan bara hängde upp svettiga kläder, borstade tänderna och stöp i säng. idag skriker hela kroppen av träningsvärk, jag känner mig lika ledbruten som en 80-årig tant och har blåmärken längs insidan av höger överarm, men jag är förhållandevis glad och pigg ändå. tack och lov är det varken pratisk skola eller handboll på schemat idag, så jag ska inte göra ett crap. jag ska möjligtvis gå en promenad för att påminna mina muskler om att det finns något som kallas blodcirkulation, men banne mig inget mer. fast på något sjukt sätt så känns det ändå bättre än förra veckan - då var jag i princip död på onsdagen, men idag känner jag mig förhållandevis levande, om än stel som en pinne och full med ömmande muskler. me like principen om belastning och anpassning. :)

nu ska jag återgå till min grupp och vårt projektarbete. vid 14 ska jag klippa mig - efter skolan ska jag handla - ikväll ska jag baka bröd. :)

Inga kommentarer: