tisdag, april 08, 2008

men ÅH!

07:55

hur pissed off blir jag inte på mig själv när jag går upp, duschar (! jag avskyr att duscha på morgonen. blött och så är det kallt efteråt och så tvingas jag göra något som liknar en frisyr. bleh.), äter frukost, fixar allt och innan jag packar ner skolböckerna i ryggan slänger jag ett öga på schemar för att se i vilken sal vi är och upptäcker det fantastiska - vi går på EFTERMIDDAGEN idag. 13:45-16:45 till och med. inte så mycket förbannad som tjurig. 5-års-ålderns-trotsålderstjurig med plutande underläpp och rynkad panna.


men jävla skit också. det som är mest irriterande är att jag låg i sängen och tänkte hur gärna jag hade velat sova en timme till. nu kan jag inte gå och lägga mig, nu är jag frukostäten och liksom uppe ju.

jag ska gå in till stan och åka till farmor och plugga lite istället. får göra något konstruktivt av den här förmiddagen. promenad och krama släkt&pappa är lyckligtvis alltid vettiga saker. :)

Inga kommentarer: