torsdag, mars 06, 2008

if you ever change your mind - call on me. call on me.

18:49

var så trött att det dunkade i huvudet förut. gick och la mig, satte klockalarm på 18, tänkte: "Inte en chans att jag sover så länge." och dåsade sakta in för att vakna av alarmet. tji fick jag. :P men det säkert bra. jag brukar resonera som att om jag sover som en sten i en timme, är sannolikheten ganska stor att jag behövde det. :)

lagat mat. vad sägs om stekt lax med fräst rotselleri, palsternacka, böngroddar och morot med pepparrot&persilja? och stekt tomat och broccoli. och egenbakat rågbröd. det låter inte äckligt - det var det inte heller. :)

ätit mat, lyssnade på Laleh - Storebror och sjöng med: "Jag vill ha han som han är, min bror, käre storebror." ibland får jag lust att göra en Bus och åka ifrån allting till Guatemala i några månader och bara uppleva och läsa spanska. sen sträcker jag på mig och känner efter träningsvärken i ryggslutet efter gymtränandet igår kommer på att jag har så mycket här hemma att leva för just nu, så jag tror Guatemala får vänta. det finns kvar, kommer nog inte att flytta på sig på ett bra tag. det finns väldigt massa längtan hos mig i dessa dagar, inte så mycket efter att vara någon annanstans där jag är nu, utan mer efter personer. Stor &Liten bror, På Riktigt, Bästa Ragget, Bästa strulet, Bus, mina brudar i skolan.. listan kan göras än längre om jag ska rabbla. men det är en bra längtan tror jag, den gör inte ont. på något sätt lite nyttigt att sakna också.

Inga kommentarer: