tisdag, mars 11, 2008

humdidum idag igen.

17:22

jag tror nog att de flesta känner till filmen "Den ofrivillige golfaren", även om man kanske inte sett den. nå, jag har kommti på ytterligare ett tema för en film - "Den omedvetne vegetarianen". nyss ätit - (rårakor med morötter och persilja, spenatsoppa, lite överblivna steka auberginer, plus knäckebröd och vindruvor) när jag inåg att det är rätt sällan som jag äter kött här hemma. det känns som jag knappt dricker mjölkprodukter. (fast det gör jag vid närmre eftertanke - mjölk i teet, keso efter träning och på mackan, fil till mellanmål.) men väldigt sällan i matlagning. och det lustiga är att det är av ren lathet. :P palla med att hålla på och tina köttfärs och kyckling och grejer när jag bara kan värma lite färdigkokta bönor i någon röra och ha på pastan/riset/vaddetnuär.
hahaha^^ "jag äter sällan kött för att jag är för lat för att tillaga det." men hålla på i timtal med att koka bönor, baka bröd och göra egen müsli, det orkar jag banne mig. hahaha^^
ibland är jag sjukt inkonsekvent. :)

äh, det spelar ju ingen roll egentligen, jag är fortfarande näringsfanatiker och tänker på att få i mig fullvärdiga protein och järn och kalcium och grejer. det mest frekventa köttvalet i min kost är för tillfället leverpastej och blodpuddig. :P och face it - det är väldigt svårt att inte missbruka grönsaker och rotfrukter om man bor så nära Kvibergs marknad som jag gör. :P och jag älskar att mitt kylskåp bångar av champinjoner, rotselleri, palsternacka, morötter, röd/vitkål, äpplen, bananer, päron... osv osv osv. :) you get my point. :)

jag väntade mig värsta regnovädret förut, men det tycks mycket tjänstvilligt ha blåst förbi och nu är det blå himmel med lite moln igen. jag har finally höjt cykeln och styret på min cykel med insektsnycklarna jag fick låna från Moratösens pojke. :) mycket underligt att det ska ta nästan 4 dagar att göra något jag tänker på varenda gång jag använder cykeln. :P

jag har ett kapet att hämta ut på mitt Coop (som för övrigt säljer KesoMini i stora burkar för det sjukt höga priset 30 kr/burk. typ 8 spänn dyrare än vanligt. hallå?!) men jag tror jag gör det imorgon. jag ska lägga mig i sängen och slappa ett tag, läsa kokbok ("Mat för liv och lust" - en av mina biblar. :)) och ta det lugnt tills jag ska åka iväg til träningen. cyklar dit idag. tisdagar = knäppa-busstider-dag.

innan föreläsningen, pratade med Moratösen och Solskenet och hon sa: "Du spelade match i helgen!" och jag sa: "Ja-aa!" och mitt leende gick runt halva huvudet ungefär. feels sooo good still. :D

Inga kommentarer: