onsdag, februari 20, 2008

VårRuset info.

12:58

allright my babes;
för er jag pratat med om VårRuset så kan jag meddela följande:
--> Loppet går av stapeln den 7/5 i Slottsskogen, är 5 kilometer långt, dessutom endast för oss gorgeous, vackra och heta tjejer. :) = inga flåsande pojkar, de kommer stå vid sidan av och tråna efter oss. ;)
--> anmälningsavgiften ligger på 170 kr, tyvärr ingen grupprabatt. sista anmälningsdagen är 10 april och gällande grupper är det en som är gruppansvarig och anmäler hela gänget.
--> vi (mor&jag) planerar att samla ihop en grupp (6 pers) och springa och därefter kvittera ut en picknickkorg och bara ha en grym dag. :)
--> mig veterligen har jag pratat med 8 pers redan ur min bekantskapskrets, så om intresset finns är det väl inte omöjligt att vi samlar ihop två grupper, i och med att man bara får vara 6 pers i en grupp och det är en picknickkasse/ grupp som gäller.
--> nej, det är inget som säger att man måste hålla ihop gruppen hela tiden. man springer i det tempo man vill som man trivs med, vare sig man typ-springer-typ-går, lunkar, joggar, springer eller springer som en tok, i och med att alla tränar på olika nivå och olika mycket. :)


--> de som säkert ska vara med hittills är jag, mamma, Bustrollet och Moratösen.
--> jag har pratat med Banana, Manu, Bästa strulet, Bästa ragget, Lovely.
Mamma ska prata med folk i sin bekantsskapskrets.
--> smsförfrågan har gått ut till Mikkis. någon som känner sig bortglömd och har lust, så peta på mig via sms, telefon, mail eller på riktigt. :)
--> för mer info: VårRuset. där finns också länkar till träningsprogram och annat matnyttigt. :)


Det kommer nog bli asballt. :)


-----

yeah, annars har min dag varit hyfsat tillfredställande såhär långt. vaknade upp med känslan av att jag hade sovit alldeles lagom länge och bra. upp till frukost och sen på med löparkläder och trots att jag tänkte ta mig iväg till Skatås idag var det så tråkigt väder att jag inte jade lust alls. bestämde mig att springa till Mölndal istället (=raksträcka och inget bråk med knäna alltså.) och det gick bra bortsett från ett avbrott typ halvvägs där mitt knä/ben fick för sig att göra tokont, typ nerver i kläm kombinerat med krampkänsla. sänkte tempot lite och försökte hitta felet, men slutade med att jag fick stanna (wtf!? irriterande!) och gå en bit och känna efter. efter lite stretch så tycktes benet fatta att det skulle skärpa sig och slutade göra ont. men, stanna mitt i löpsträcka --> tappade allt "flow" jag hade uppnått. resten av biten kändes rätt segt och stumt i benen, men det kan ha att göra med min BodyPump från igår. (åhh, jag har en massa träninsgvärk av det, speciellt i biceps. ljuuuvligt. :)) nåja. typ 7 km sprungna, hyfsat tempo. bra där. :)

nu hos farm&farf.
himmelen börjar bli blå och jag ska träffa Lovely ikväll. tjo. :)

Inga kommentarer: