tisdag, februari 26, 2008

regnvädersmåndag ute, solsken inne.

10:28

mamma och jag bestämde förra veckan att hon skulle hem till mig natten måndag-tisdag, så vi skulle gå på den nattöppna bokrean. det gjorde vi också. typ tio i tolv åkte vi in till Grönsakstorget, gick till Wettergrens och shoppade loss. tog allt vi ville ha, la ner i korgarna och frossade hejvilt. :) sen räknade vi ihop våra synder innan vi gick tll kassan, och det var inte så farligt alls, i alla fall inte för min del. :) sen gick vi till Akademibokhandeln också, varför sluta när man ha kul? alternativt ska man göra något ska man göra det ordentligt. :) 13 böcker allt som allt, varav en hel del kokböcker. jag = lycklig matrealist. :) (det har att göra med lukten i bokaffärer tror jag. bara jag känner den doften av nytryckta, olästa böcker så löper jag amok och vill köpa allt.)

när vi kom hem igen pumpade mamma upp sin luftmadrass, jag gjorde té, och sen satt vi mittemot varandra med bokhögar och läste högt på baksidorna av våra nyinköpta böcker innan vi kröp till kojs och somnade in.

nu har jag varit iväg till Pomeline (hon är bara så bäst och jag är bara så fin. :)) i ösregn, för jag tänkte att jag kunde ju lika gärna promenera till Gamlestadstorget --> genomblöta byxor, skor och strumpor. sen hem igen och in på Coop och handla vitkål och hysteriskt kissnödig undrade jag om jag kunde få låna en toalett, och kundbiträdet: "Tyvärr har vi ingen kundtoalett." och jag log krampaktigt samtidigt som jag knep som om jag skulle föda en bebis innåt och klämde fram: "Okej, det är lugnt." fast jag hellre hade skrikit: "JAG HÅLLER PÅ ATT KISSA NER MIG, GE MIG EN TOALETT!" sen undrade jag i mitt stilla sinne hur jag skulle fixa att ta mig hem på cykel utan att det hände en olycka.

just det ja, min cykel är lagad. min cykelmakare ringde igår. :) ergo hämtade jag upp cykeln köpte ett nytt fint rosa lås och cyklade hem. i trapphuset hemma gick jag som om jag hade bajsat på mig/hade en stång uppkörd i rumpan/nyligen gjort en piercing i de mer privata regionerna, men jag kom in och hem utan olycka. tur det.

jag har fått min pulsklocka, ska stax duscha håret som ser bedrövling ut och klä på mig lite vettiga kläder innan jag åke roch käkar lunch med min enda sanna kärlek här i världen. :) jag har börjat läsa Annika Latnz "9 1/2 vecka" och kommer en tid framöver att sitta högljutt fnissande på spårvagnar.

Inga kommentarer: