torsdag, februari 28, 2008

det är visst nån som är tillbaka.

13:34

skolskenstorsdag, både utanför fönstret och humörmässigt. jag lyckades skaffa mig huvudvärk igår, så trött var jag. sovit nio timmar och idag mår jag bättre, även om jag fortfarande känner mig sjukt sliten. benen är helt slut, vaderna stramar och låren svider bara jag går i trappor. har lite problem med att se hur jag ska kunna prestera bra på träningen ikväll, men det är bara att kämpa på. :P kanske sova en timme mitt på dagen idag också. sen blir det vila. vet inte om jag ska dra till med 3 vilodagar den här veckan till och med. får se hur jag gör med mitt planerade gympass på fredag. :)

jag kan rent objektivt förstå varför folk klagar på blodpudding, men jag älskar det. den finns nyckelhålsmärkt, massa järn, bra för flickor som jag som tränar som en dåre, har mens och ska ge blod, tokenkelt att laga och gott. och så får jag tillfälle att äta nästan hur mycket vitkål jag vill. yay. :)


nackdelen med att bo själv och att ha plugg att göra som jag inte känner mig motiverad att göra är att det finns alltid massa saker jag kan göra istället. hmm. tvätta gör jag, men det behövs verkligen. vart iväg till stan och cyklat hem cykeln. har massa nya böcker sen bokrean som jag vill titta i. istället ska jag ägna mig åt att skriva en sketen bokrecension om "Kropp och politik" som jag känner en måttlig (inte alls) lust att göra. men det behövs och jag ha kommit igång. en A4 klar, och bara en kvar. behövde en paus och nu är pausen strax klar. phew phew. sen ska jag in till stan och handla mat. mjölk och fil och sånt där nödvändigt.

jag är fortfarande löjligt lycklig över gårdagens match. :D

tjingeling. :)

Inga kommentarer: