torsdag, januari 03, 2008

lägenhetsmålning.

17:40

okej, here we go.
dagens innehåll:
- bli väckt med skönsång av familjen runt nio och bli födelsedagsfirad med paket och lussebullar och te och massa massa kärlek. :)
- frukost och packa ihop sig med mamma och åka till Rusta&färgaffär och handla
- --> till lägenhet och måla.
- äta lunch på Phi Phi TakeAway vid Rosendalshallen (rekommenderas ifall man är i närheten!)
- åka tillbaka till lägenhet och måla mera
- få besök av farm&farf.
- måla mer
- pappsen kommer. mamma och jag målar hyllor och konsoller
- pappa åker iväg och köper mer thaimat med sig hem. (jag fyller år --> jag får bestämma maten. :))

och nu är jag ungefär vid nuvarande tidpunkt. fy sjutton, jag är helt slut både fysiskt och emotionellt. och så handbollsträning ikväll som jag inte kan bestämma mig om jag ska gå på eller inte. det lutar nog åt det, känns som det blir bra om jag får springa lite nu. trots att jag är helt trött så behöver jag lite fysisk rörelse. :)

alltså - inte så mycket kvar nu. hela den gröna delen av rummet målad. hyllorna målade första omgången. alltså alkoven minst två gånger kvar och hyllorna en gång (vilket vi borde hinna fixa imorgon). och sen bror som ska måla träd på alkovväggen, men det blir i helgen det. shit, det är torsdag, det ÄR nästan helg redan. hoppsan, vart tog den här veckan vägen?

fått massa grattis-sms från alla fina människor jag känner idag. det är så jag blir helt lyrisk och lycklig på samma gång. :) och så mottagning och lite kalas på söndag med släkt, vänner och familj. wonderbar. :)

Inga kommentarer: