onsdag, december 05, 2007

minus lokalsinne.

16:58

äntligen i bros lägenhet i Skövde. enländiga Skövde. enländiga hus. förbannade eländiga mackar som inte ligger på dem ställen där de ska. allting gick jättebra och jag var inte vilse en gång innan jag skulle hitta in i själva huset. då gick jag in i fel hus och stod hungrig, kissnödig, jättesvettig med en påse med täcke och kudde, en ryggsäck med skolböcker, en axelremsväska med pepparkaksformar, pepparkaksdeg och två kavlar samt en kabinväska med kläder och diverse prylar i, på en våning tre utan bror namnskylt. det var liiite jobbigt. ringde hem till mamma med gråten i halsen: "Vilket hus bror bror i?" och mamma undrade efter ett tag: "Men hittar du inte?" och jag nästan fräste: "Jag skulle väl inte stå i ett trapphus och ringa och fråga vart han bor om jag visste vart jag skulle?!"

nåja. jag hade gått in ett hus för tidigt, visade det sig. nu är jag rätt, har bytt tröja, fått något i magen och allt sånt. nu ska jag pyssla lite i köket så det går att baka där.

Inga kommentarer: