torsdag, december 06, 2007

love grows.

11:20

hade lite svårt att somna igår - att sova på en soffa är ju inte det jag vanligtvis brukar göra, i kombination med att jag inte kunde sluta tänka på diverse forumleringar - men efter ett tag lyckades jag styra in tankarna i betydligt trevligare banor och somna så sakteligen in. sovit som en gris hela natten, ända tills bror och min mobil började alarmpipa i symbios klockan halv sju imorse. höll mig i något halvslumrande tillstånd tills dess att bror släpat sig ur sängen (rättare sagt vaknade jag till när jag insåg att det avlägsna bruset var duschen som var igång.) och då släpade jag mig upp ur soffan och ner i hans säng. somnade om, vaknade lite av och till när han stökade runt i lägenheten och fick en hejdåkram innan han skulle gå. somnade igen. vaknade vid nio (himmel så segt) lyckades efter en kvart masa mig upp och gick på promenad. jag funderade lite på om jag skulle ta en exprimentell väg, men i slutändan kände jag att gårdagens vilseupplevelse helst inte skulle återupprepas, så jag gick till Skövde station (och kom på att jag kunde hämta ut min biljett till tåget hem när jag ändå var där.) och tillbaka.

sen dess har jag fått i mig frukost, läst lite bok och inte gjort så mycket mer. skräpat runt och tagit det lugnt. ska vara lite engagerad och plugga snart tänkte jag. ska ta en dusch först och få på mig lite kläder. ska nog hänga ut mina byxor på vädring dock. bror hade inget förkläde, så det bidde mjöl mest överallt igår. ^^

Inga kommentarer: