lördag, november 17, 2007

natten går tunga fjät.

01:08

lugn hemmakväll med kantarellstuvning på mackor och 4 av mina tjejer som var här och tittade på film med mig. i pausen mellan två filmer gjorde vi fruktsallad som gick åt i ett nafs. satt och pratade i en timme i väntan på att nästa tåg skulle gå och sen, eftersom det var glashalt ute, stapplade vi till tåget, glatt sjungandes Lucia-sånger. sångerna ackompanjerades då och då av ett skrik i falsett när någon halkade till. mycket vackert och stämnningsfullt. :)

kramades hejdå och sen stapplade jag tillbaka hem, fortfarande nynnande. spände alla muskler i benen och lyfte fötterna så lite som möjligt för att inte halka omkull. kände mig och såg förmodligen ut som en 90-årig tant. :P

lugn kväll. bra kväll.
jag är glad och harmonisk.

Inga kommentarer: