torsdag, november 01, 2007

listen closer to the words I say.

20:31

jag har inte så mycket att skriva om. jag har varit snuskigt stressad idag, något jag inte gillar speciellt mycket. det känns som om mina axlar är uppe vid öronen. föreläsningen idag var om praktisk avslappning vid stressrelaterad ohälsa - vi fick prova på ett par avslappningsövningar (autogen avslappning och meditation) och det hela var helt okej over all. sist pratade föreläsaren lite grann om lycka och det stod att läsa i kompendiet: "Kropp och själ hänger ihop, känslor har sitt ursprung i kroppen. Därför är fysisk aktivitet och sex bevisligen det säkraste sättet att bli på bättre humör" varpå jag stötte armbågen i Rosa och mumlade: "Jaha, då vet vi varför jag tränar så mycket..." och sen satt vi och fnissade åt det. :)

handbollen ikväll gick rätt bra, men en av mina tränare har hamnat på dummar-än-tåget-listen; jag orkar inte redogöra varför. nu ska jag duscha och sen ta mig i säng tidigt - kroppen protesterar och är stel och gör ont. jag behöver sova. imorgon är det byebye-party hemma hos Gabs. längtan.

Inga kommentarer: