måndag, oktober 15, 2007

stressanalys.

16:06

stressfysiologi är komplext och faktiskt ganska roligt. haft en awesome föreläsning nu på eftermiddagen med Ingbjörg Jonsdottir. hon var motiverande och brann verkligen för det hon sysslade med. stencoolt. :)

apropå stressreaktioner sitter jag och analyserar mitt eget ganska massiva stresspådrag just nu. iskalla händer, ja, men det är för att blodet mobilseras till mer viktiga delar. händer är inte så viktiga. hjärtklappning, för att göra mig beredd för eventuell spurt. hjärtat-i-halsen-känsla big time. lite darrhänt - förmodligen massivt adrenalinpåslag. eller noradrenalin. min kortisolnivå kan jag dock inte utalla mig om utan att ha testat den först. blodtrycket har säkert höjt också.
mammaaa. jag förstår inte varför jag utsätter mig för det här, och den enda jag ska göra är att träffa någon ny människa. jävla stressochnervösreaktioner.

Inga kommentarer: