fredag, oktober 26, 2007

Slappningkväll och quiztime!

22:38

jag var faktiskt påväg ut, men jag hejdade mig. neh, jag orkar inte, jag vill vara hemma ikväll. så jag är hemma ikväll. min outfit är urtjusig. mjuskisbyxor och svart linne. mina vackra acessoarer består av en pizza (redan uppäten) en kanelbulle (också uppäten) och en skål med italiensk chokladglas från Lejonet&Björnen som jag hittade i frysen. bästa outfiten för en hemmakväll. kanske inte den mest foxy versionen av mig, men den mest passande just nu. :)

så, vad ska jag då roa mig med ikväll helt ensam hemma? slötittat lite på TV, men känner mig mest trött. innan jag går och nannar ska jag göra något som är helt meningslöst med vrålkul. QUIZ! :D
(stolen by brother)

1. Have you ever changed your clothes while in a vehicle?

Oh ja, typ varje gång jag är sen till handbollen och får skjuts.

2. Who was your last received call?
Få se nu. Det är mest jag som ringt folk idag. farmor.

3. What's your relationship status?
I'm Freeeee!

4. What's one thing you will not eat?

Jansons frestelse. Urk.

5. What color is your underwear?
Vit, rosa i en massa nyanser och ljusblå.

6. When is the last time you went out of state?
Afrika, det vill säga förra jul och nyår.

7. What's something you MUST do before you die?
Bli bäst. ;D

8. Have you ever drank milk straight out of the carton?
Ja.

9. What's your birthstone?
Granat. (nej, jag snodde INTE det från brors quiz. :P)

10. Can you hula hoop?
Of cpurse. Just tell me what it is. :P

11. Have you ever crawled through a window?
HAHAHA. ^^ Ja, faktiskt. Vi skulle in i pappas brors hus och hade glömt nycklarna, så vi hakade av några fönsterhakar på något vänster och jag kravlade in. Skoj. ^^

12. Any cool scars?
Tveksamt om det är coolt med ärr. Jag hade ett en gång som såg ut som ett "J" på min fot (alltså första bokstaven i mitt namn) men det är nog borta nu.

13. Name an old school song you like?
White wedding - Billy Idol.

14. Was today better than yesterday?
Noh. Igår var en grym dag. :)

15. Is anyone getting on your nerves?

Onekligen.

16. Do you talk to yourself?
Stundtals, men väldigt sällan.

17. Would you kiss the last person you kissed again?
Nooo!

18. Do you collect anything?
Memories. :)

19. Ever waxed your eyebrows?
Nope.

20. Earrings or necklaces?
Earrings, no doubt.

21. Are you mad at anybody?
Inte för ögonblicket.

22. What is your favorite color?
Det varierar med humör och dag, men idag är mörkt chokladbrunt en bra färg.

23. What are you doing?
Slapping hard. ;P

24. Do you use smiley faces on the computer a lot?
No shit?^^

25. What are you doing tonight?
Slaaaappar. :)

26. What time is it?
23:07

27. Are you loud?
Oftast ja. Kanske lite för.

28. What are you looking forward to?
Jag längtar till nästa onsdag för ddå ska jag till Alingsås. :)

29. Do you watch Family Guy regularly?
More un-regulary.

30. Have you ever watched a little kids show?
Ja.

31. What does your last outbox text say?
Out... box... text? Ja?

32. What's your zodiac sign?
Stenbock.

33. Are you wearing socks?
Yes. Svartochvitrandiga för de intresserade.

37. What's your favorite smell?
Lukten som finns i pappas tröjor. Den är så trygg.

38. Have you ever been on a rollercoaster?
YAAAAY! :D

39. Do you care what others think about you?
Ja. För mycket tror jag.

40. What do you do all the time in a car?
Alltså, jag har inte så mycket "all time in a car", men byt ut "car" mot "train" så säger jag lyssnar på musik.

41. Do you trust people easily?
Jag försöker. Dewt går inte så bra, och samtidigt litar jag på folk för lätt.

Ten Facts
1. Hometown: Lindooome.
2. Hair Color: Mörkbrun. Någonform av mörkblond på riktigt.
3. Height: 173.
4. Hair style: Page.
5. Eye color: Grå -blå.
6. Birthday: 3 Januari
7. Mood: Slowly relaxing.
8. Available: Ikväll - no fucking way jag ska sova.
9. Lefty/righty: Righty.

Ten This Or Thats
1. Love or lust?: <3
2. Hard liquor or beer?: Öööl!
3. Cats or dogs?: Jag är inte särskilt förtjust i någon av dem. Hund då.
4. A few best friends or many regular friends?: Few best friends. Var det svårt eller? :P
5. Television or Internet?: Allt du villse på TV kan du få genom nätet. Internet.
6. Pepsi or coke?: (gör extremt ful grimas och vägrar välja)
7. Wild night out or romantic night in? Alltså, med tanke på att "wild night out" borde delvis innehålla samma sak som the romatic night in fast i annan tappning, så tar jag första alternativet. Dessutom känner jag mig inte särskilt romantisk nu. Kan jag få en "wild night in"? :)
8. Black or white?: Black
9. Night or day?: Dag. Sooolsken!
10. Instant Messenger or phone?: Hum. Svårt. Telefon, nog.

Ten Have You Evers
1. Been caught sneaking out?: No way. jag är helgrym på att sneaka out.
2. Played DDR?: YAAAAY! :D
3. Done something you regret?: Ja.
4. Bungee jumped?: Not... yet. ;)
5. Been on a house boat?: Nope.
6. Finished an entire jaw breaker?: (efter att ha googlat det och fattat vad det är.) Nej.
7. Wanted something/someone so badly it hurt?: Ska jag börja räkna upp gångerna?
8. Wanted an ex bf/gf back?: Ja. Ung och dum som jag var. :P
9. Cried because you lost a pet?: HAHAHA!^^ Fiskarna vi hade hemma dog för att ingen tills lut orkade göra rent akvariet. :P
10. Liked a mean person?: Hur dum får man vara?! Ja.
11. Wanted to disappear?: Yope.


What's your name?
Johanna aka en himla massa andra saker, b la Fummelfot.

How big is your bed?
Större än en 90-säng. 110?

What are you listening to right now?
Miss Li - Autnum Cold.

What are the last 4 digits in your cellphone number?

9202. (vad är det för förvirrad fråga? :P)

What was the lat thing you ate?

Italiensk chokladglass. :D

Last person you hugged?
Mamma.

How is the weather right now?
Det är natt och märk och kallt.

Who was the last person you talked to on the phone?

En pappa som heter Tony som ska coacha F98-orna med mig imorgon. :)

What is the first thing you notice in the opposite sex?
Hållningen.

Favorite Food?
GRÖT! (jag vet jag är en sjuk människa. :))

Do you want children?

Right now - no, no, no.

Do you drink?
Fri tolkning på frågan - ja, vatten vanligtvis och snackar vi alkoholhaltigt så inte särskilt mycket alls. Sprit känns väldigt inte-lockande nu.

Ever get so drunk you don't remember the entire night?
Ja, men det är å andra sidan inget jag är stolt över. (sätt upp det på listan över "regrets".)

Do you wear contacts/glasses?

Yes. ),:

Favorite holiday?
Alla där man samlar ihop familj&släkt och träffas. <3

Favorite Season?
Sensommar. <3

Have you ever cried over a girl/boy?
Hallå eller? Ja.

Last Movie you Watched?

"Fame"

What books are you reading?
"Akta er killar, här kommer Gud och hon är jävligt förbannad" av Linda Skugge. Håller inte med om allt hon skriver, men hon skriver åtminstonde bra. :)

Piercings?
Två vanliga hål i öronen och så ett uppe på kanten.

Favorite Movie?
Marvels filmer äger.

What were you doing before filling this out?
Tittade på "Morden i Midsomer"

Any pets?
Gosedjurshäst?

Favorite Flower?
I adore lilys.

Have you ever loved someone?

Ja. :)

Who would you like to see right now?
Juuulia.

Have you ever fired a gun?
Pilbåge?

Do you like to travel by plane?
Njaeee. Jo. Det känns lite speciellt för jag gör det inte så ofta.

If you could go to any place right now where would you go?

Någon varmstans med mina vänner.

Are you missing someone?
Will soon be missing Bus som åker till Gutamala.

Do you have a tattoo?
Inte än. :)

Do you still watch cartoons on Saturday mornings?

Jag sover. :)

Are you hiding something from someone?
OhmyGodyes.

ARE YOU 18?
Nej, jag är större. :)

WHAT IS THE WALLPAPER ON YOUR CELLPHONE?
RAPHAEL! :D

DID YOU GET ENOUGH SLEEP LAST NIGHT?

Från typ halv ett till halv elva. I should have. :)

FIRST THING YOU THOUGHT ABOUT THIS MORNING?
"Fan jag somnade om."

WHAT DO YOU HAVE HANDY AT YOUR BEDSIDE?
Mobil i ett snyggt egentillverkat fodral av en strumpa. :)

GRILLED OR FRIED?
Fried ---> >.<
Grillat ---> :D

WHAT MAKES YOU UNIQUE?
Vad är det för jevla fråga? Min unka genuppsättning ffs.

ARE YOU AFRAID OF THE DARK?
Jag sitter ensam hemma i ett mörk hus med tre våningar. Jag kan kontrollera det.

FAVORITE HANGOUT?
Kelly's är fina grejer. :)

3 THINGS YOU CAN'T LIVE WITHOUT?
Vänner, träning, mat.

FAVORITE SONG?
Deepends on mood.

WHAT ARE YOU AFRAID OF?
Tandläkaren.

ARE YOU A GIVER OR TAKER?
Bådeoch.

WHAT ARE YOUR NICKNAMES?
Whimsy, Fummelfot.

WHAT IS YOUR DADS MIDDLE NAME?
Elis, samma som min lillebror

WHATS YOUR MOTHERS MIDDLE NAME?
Ingrid.

STUCK ON A DESERTED ISLAND & COULD TAKE ONE THING?
Mat. :)

FAVORITE T.V. COMMERCIAL?
Libressereklamen med höjdhopparen. Jag skrattar på mig. ^^

WHO'S YOUR CELL PHONE PROVIDER?
Tele2Comviq.

FIRST THING YOU'LL SAVE IN A FIRE?

Faaamily.

WHAT ARE THE THINGS YOU ALWAYS TAKE WITH YOU?

Mobil, plånbok och mellanmål.

WHAT DID YOU WANNA BE WHEN YOU WERE A KID?
Rappare och professionel hästhoppare. Hur komiskt är inte det idag. ^^

WHAT DO YOU USUALLY DO WHEN THE CLOCK TURNS 11:11PM?
I'll make a wish. :)

THE COLOR OF YOUR BEDSHEET?
Don't remember.

WHAT DO YOU THINK ABOUT BEFORE YOU GO TO BED?

Bosta tänderna.



If you get more than 20 you’re paranoid.
If you get 10-20 then you are normal.
If you get 10 or less you’re fearless.
I Fear…

1. [x] the dark
2. [x] staying single forever
3. [x] being a parent
4. [x] giving birth
5. [] being myself in front of others
6. [] open spaces
7. [] closed spaces
8. [] heights
9. [] black cats
10. [] dogs
11. [] birds
12. [] fish
13. [x] spiders
14. [] flowers or other plants
15. [] being touched
16. [] fire
17. [] deep water
18. [] lakes
19. [] silk
20. [] the ocean
21. [x] failure
22. [] success
23. [] thunder/lightning
24. [] frogs/toads
25. [] my boyfriends/girlfriends dad
26. [] my boyfriends/girlfriends mom (alltså inte nu, eftersom jag inte har någon, men min första pojkväns mamma var jag livrädd för. det kändes alltid som hon skulle trycka upp mig mot en vägg, knyta handen i min tröjhals och väsa: "Vad gör du med min son?!". hon var läskig. O.o)
27. [] mice/rats
28. [] not getting an ex back
29. [] snow
30. [] rain
31. [] wind
32. [] crossing hanging bridges
33. [x] death
34. [] heaven
35. [] being robbed
36. [] falling
37. [] clowns
38. [] large crowds of people
39. [] men
40. [] women
41. [] having great responsibilities
42. [x] doctors, including dentists
43. [] tornadoes
44. [] hurricanes
45. [x] incurable diseases
46. [] snakes
47. [] sharks
48. [] Friday the 13th
49. [] ghosts
50. [] poverty
51. [] Halloween
52. [] school
53. [] trains
54. [] odd numbers
55. [] even numbers
56. [x] being alone sometimes
57. [x] becoming blind
58. [x] becoming deaf
59. [x] growing up
60. [] monsters under my bed
61. [] creepy noises in the night
62. [] bee stings
63. [x] not accomplishing my dreams/goals
64. [] needles
65. [] blood
66. [] dinosaurs if they were alive
67. [] the welcome mat
68. [] high speeds
69. [] throwing up
70. [] falling in love

13. Then I'm supposed to be normal. ^^


och nu ska jag sova. :)

Inga kommentarer: