söndag, oktober 28, 2007

lägenhet och familjekärlek.

19:52

jag har varit och kollat på lägenheten med mamma och pappa i släptåg. den var jättefin. fick guidad visning överallt viktigt och det ingår vatten, värme och internet. det finns sällskapsrum, förråd och ett gym. tvättmaskin och centraldammsugare, det finns bra löparspår i närheten och är frukt&grönsaksmarknad alldeles i närheten på lördag&söndagar. jag är lite virrig i huvudet av all info. åkte hem igen och satte mig vid köksbordet för budgetkalkyl och diskussion med föräldrar&moster. jag känner mig som en tolvåring, "Jag vet inte, jag har ingen aning om någonting." en vuxen tolvåring som har tackat ja till lägenheten. nu är det bara att vänta och hoppas att ingen av de andra fyra som också fått erbjudande om den vill ha den.


idag på lillebrors match stod jag bredvid pappa andra halvlek med hans arm runt axlarna och kinden lutad mot hans axel. pappa, min pappa. tryggast i världen och för mig lika solid som urberget. är det något jag är tacksam för här i livet är det mina föräldrar, för att de alltid stöttar mig i allt jag gör och tror på mig när jag inte orkar och är stolta över mig.

Inga kommentarer: