lördag, september 15, 2007

A hard day's night,

22:57

igår natt vaknade jag mitt i natten av att jag inte kunde andas och jag stapplade yrvaken in till mammas&pappas rum för nässprej och sen stapplade jag ut till mitt rum igen, la huvudet på kudden och somnade pangbom. på morgonen vakade jag och ville inte gå upp, ville sova meeer, men icke. har man lovat att hjälpa till på hälsomässa så ska man jagas upp halv nio på en lördag. (vilket i och för sig var betydligt mer humant än halv fem som jag gick upp i fredags så varför klagar jag egentligen?)

oh well. hälsomässan idag var betydligt roligare än att lotsa uttråkade&ovilliga skolungdomar omkring till prova-på-salarna igår, idag var det istället människor som tittade och undrade och frågade frågor av genuint intresse. jag har stått i sockermonter, gett kostråd, stått i entrén och pekat folk till föreläsningssalar. jag har pratat med massa föräldrar om dolt socker i maten och att fruktstunder borde införas i skolan igen, i alla åldrar. klockan tre stängde vi portarna och började städa upp - vi slängde dukar, vek skärmar, vek ihop och bar bord för att slutligen rulla golv. efter det var de flesta av oss måttligt svettiga och helt slut. jag fick skjuts till stationen och tur var det för fötterna dunkade av trötthet. (jag hade dessutom glömt att de tröjorna vi fick låna att ha på oss skulle vi läman tillbaka idag, så jag hade BH och jacka på mig när jag åkte hem. mycket moderiktigt.)

resten av eftermiddagen har gått åt till att slappa i soffan, snyta mig upprepade gånger (damn vad jag är förkyld! och min hud under näsan förvinner för att jag måste snyta mig så ofta. det gör ont!) och titta på avsnitt av "Grey's Anatomy". (god I love it!) nej, jag har inte gjort många knop inte. nu hägrar en mjuk&go säng, relativt nybäddad säng och imorgon åker jag till Banana och gör min del av ett grupparbete. och Afrikadans på kvällen. fiiint. :)

Inga kommentarer: