torsdag, september 20, 2007

godmorgon. ;P

08:23

planeeering! varför kan jag inte lära vikten av planering på morgonen?!
allting går ganska bra, tills jag sätter mig vad datorn på morgonen och kollar mail och såna saker, för jag fastnar alltid kvar någonstans på nätet och vips är klockan kvart över/kvart i och jag måste gå. men alltid är det något jag inte gjort/tänker göra precis innan jag ska gå, för det tar ju inte så lång tid. imorse var det kaffet. slänger ett snabbt öga på klockan och ser att jag måste snabba mig. ställer in mjölken i micron (varmt kaffe+kall mjölk=ljummet kaffe. bleh.) inser att det är gammal kaffe i termosen, försöker slänga ut det gamla kaffet som ramlar ur termosen som en stor brun blobb. diskar i hysterisk fart termosen. micron börjar pipa med den färdiga mjölken i. jag blir stressad och springer mellan diskbänkar med kaffekanna och varm mjölk. häller kaffe i termosen. häller sista kaffet utanför och på termosen istället för i. häller mjölk på och i termosen. packar ihop allt i superfart, drar på mig stövlar och går i rask takt mot tåget. halvvägs kommer jag på att jag glömt telefonen hemma. tar två steg till, stannar, går tillbaka tre steg, vänder, går mot tåget igen, stannar en gång till och överväger om jag kan strunta i telefonen. jag har minst 2 pers att ringa idag, varav den ena ska jag träffa i stan senare. suckar uppgivet, vänder på klacken och går hem igen. hade inte behövt stressa med kaffet. och nu blir jag sen också.

godmorgon. ;P

Inga kommentarer: