fredag, augusti 03, 2007

Båtdag.

22:13

jag har varit ute med båten typ hela dagen. jag är hel döööd i hela kroppen och det svider i ögonen jag känner mig klibbig av solkräm det bränner lite på bröstet och över kinderna näsan jag har haft en underbar dag. träffa kusinfamilj och kramas och sötaste varelser som vandrar på denna jord. åka båt i värsta vinden iväg till ö och efter maten iväg för att hitta någon platt stans med stor kusin och passa och prata handboll massa länge och sen sitta med honom i knäet och prata mera och krama på alla i tid och otid ligga och sola och när det blev kallt trassla in sig med benen under personen bredvid krypa närmre och stjäla kroppsvärme. runt femtiden middag nere i båten och efteråt sitta och skratta så jag fick ont i magen och tårarna rann åt Björn&farmor som reciterade en bit ur hur det var när Björn var liten och de skulle åka bil med honom för första gången. på vägen hem sitta med filtar i sittbrunnen och kura ihop oss. en av de tillfällen jag trivs som bäst - med min älskade släkt omkring mig. (för bilder under dagen se fummelfot.bilddagboken.se)

det gungar under mig. jag har städat i köket och packat Johannas kappsäck. imorgon ska jag dela tidningar för sista gången och sen åka till Falla för kräftskiva. YAY! :D

Inga kommentarer: